Lataa tutkimus

Kuluttajien kokemukset ja odotukset asiakaspalvelusta vuonna 2022

Teetimme keväällä 2022 paneelikyselyn pohjoismaisesta asiakaspalvelusta. Kyselyssä selvitettiin suomalaisten, ruotsalaisten ja tanskalaisten kuluttajien ajatuksia ja mieltymyksiä yritysten ja organisaatioiden asiakaspalvelun tilasta.

Yksi keskeinen osa asiakaskokemusta on se, että asiakas kokee tulevansa tunnistetuksi ja kuulluksi. Viime vuosina yritysten asiakaspalveluissa on panostettu erityisesti hyvään digikokemukseen kuten chatteihin ja chatbotteihin. Tulosten valossa näyttäisi kuitenkin siltä, että asiakkaat arvostavat eniten kasvokkain tai puhelimitse tapahtuvia kohtaamisia.

Kyselyyn vastanneiden eri pohjoismaiden kuluttajien odotukset asiakaspalvelutilanteita kohtaan ovat melko samankaltaisia, mutta tutkimuksesta löytyy myös mielenkiintoisia eroja maiden välillä. Suuret linjat ja vastausgraafit kulkevat kuitenkin aika samoissa linjoissa.

 

Lataa tutkimus ja tutustu tuloksiin!

 

Enreach
We create contact magic

Enreach for Enterprises on eurooppalainen yhtenäisen viestinnän ratkaisuja toimittava yritys. Olemme osa Enreach Groupia. Edistämme avointa yhteistyötyyliä, joka tekee koko yrityksen ja pienten tiimien välisestä viestinnästä todella saumatonta. Tuomme juuri oikein mitoitettua teknologiaa kaikenlaisten ja -kokoisten yritysten saataville ja autamme päivittäin niin isoja palveluyrityksiä kuin yksittäisiä yrittäjiä ja tukkukauppiaitakin.

Me teemme teknologian, yhteydenpidon ja tuottavuuden yhdistämisestä helppoa. Eri alojen yrityksillä on erilaisia vaatimuksia yhteydenpitoon työntekijöidensä ja asiakkaidensa kanssa. Meidän tuotteemme ja palvelumme yhdistävät ja optimoivat näitä eri kontaktipisteitä, mikä antaa ihmisille mahdollisuuden olla entistä tuottavampia. Enreach auttaa yrityksiä saavuttamaan täyden potentiaalinsa.

Ymmärrämme, että tänä päivänä menestyäkseen yritys tarvitsee oikeanlaisten ihmisten lisäksi oikeanlaiset taustajärjestelmät. Meidän avullamme yrityksesi henkilöstö saa itsestään parhaat tehot irti.