Puhelimitse
Suomessa +358 40 450 3001
Ruotsissa +46 8 446 8 1020
Suomessa +358 40 450 3001
Ruotsissa +46 8 446 8 1020
Voit lähettää palvelupyyntöjä sekä seurata käsittelyprosessia.
Siirry portaaliin
Aukioloaikojen ulkopuolella saat apua asiakaspalvelun numerosta +358 40 450 3001 vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä seuraavissa asioissa:
Ajankohtainen tilanne Enreach-palveluista Status Page -sivustolla
Ohjeita, tuotekuvauksia ja muuta tärkeää sisältöä Enreach palveluista. Siirry Help Portaliin.
Nimi: Sonera internet
Yhteyspiste (APN): internet
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Yhteyden nimi: Sonera MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mms.sonera.fi:8002
Välipalvelimen osoite (MMS proxy): 195.156.25.33
Välipalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Nimi: Elisa internet
Yhteyspiste (APN): internet
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Yhteyden nimi: Elisa MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mms.elisa.fi
Välipalvelimen osoite (MMS proxy): 213.161.41.57:80
Välipalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Benemenilla on käytössä kahdenlaisia DNA:n verkossa toimivia liittymiä. Tarkistathan SIM-korttisi ennen asetusten muuttamista puhelimeesi.
Nimi: DNA Internet
Yhteyspiste (APN): internet.edelkey.net
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Yhteyden nimi: DNA MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mmsc.dna.fi
Välipalvelimen osoite (MMS proxy): 10.1.1.2
Välipalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Nimi: DNA Internet
Yhteyspiste (APN): internet
Loput kentät jätetään tyhjiksi
Yhteyden nimi: DNA MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mmsc.dna.fi
Välipalvelimen osoite (MMS proxy): 10.1.1.2
Välipalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi
APN: internet
APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS-proxy: inetproxy.tdc.dk
Port: 8080
APN: online.telia.se
APN: mms.telia.se
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132:80 (or 193.209.134.132:8080)
MMS-max size: 615000
Vaiheet mobiilivarmenteen käyttöönotossa ovat seuraavanlaiset:
1. Sinisessä SIM-kortissa Mobiilivarmenne on aktivoitu automaattisesti, mutta turkoosissa SIM-kortissa Mobiilivarmenne aktivoidaan liittymälle Benemenillä Supportin toimesta tai yrityksenne pääkäyttäjän toimesta Portaalin kautta.
2. Käyttäjä rekisteröityy palvelun käyttäjäksi:
Asiakas voi rekisteröidä mobiilivarmenteen tupas-tunnistuksella* täältä
*Tupas-palvelussa pankki tunnistaa asiakkaan vahvalla sähköisellä tunnistamisella omien rekisteriensä perusteella. Tupas-palvelua käytetään ensisijaisesti sähköiseen tunnistamiseen ja sähköiseen allekirjoittamiseen palveluntarjoajan asiointipalveluissa.
Uusin lista tuetuista verkkopankkitunnuksista on saatavissa yllä olevan linkin kautta
Rekisteröinti on kaksiosainen, jossa ensimmäinen osa on tunnistusavaimen ja toinen allekirjoitusavaimen luonti:
DNA:n häirinnänestokoodi asetetaan täältä
Huom. Mobiilivarmenne on aina SIM-korttikohtainen.
Asiakas voi aloittaa rekisteröitymisprosessin mobiilivarmenteelle tupas-tunnistuksella* täältä
*Tupas-palvelussa pankki tunnistaa asiakkaan vahvalla sähköisellä tunnistamisella omien rekisteriensä perusteella. Tupas-palvelua käytetään ensisijaisesti sähköiseen tunnistamiseen ja sähköiseen allekirjoittamiseen palveluntarjoajan asiointipalveluissa.
Uusin lista tuetuista verkkopankkitunnuksista on saatavissa yllä olevan linkin kautta.
Rekisteröinti on yksinkertainen ja vaatii ainoastaan yhden tunnusluvun luonnin. Telia ei tue häirinnänestokoodia.
Huom. Mobiilivarmenne on aina SIM-korttikohtainen.
Yhdysvaltalaiset operaattorit sulkevat vaiheittain 3G-verkkojaan siirtyessään 4G- ja 5G-verkkoteknologioihin. Kesän aikana muutoksia tekee ainakin AT&T ja T-Mobil.
Enreach-DNA liittymien osalta verkkovierailu toimii jatkossakin normaalisti mobiilidatalla, mutta teknologioiden päivitys saattaa vaikuttaa mobiilipuheeseen, joka toimii nyt 3G-verkossa.
Yhdessä suomalaisten operaattorikumppaneidensa kanssa Enreach kehittää mobiilipuheelle uutta 4G:tä tukevaa puheratkaisua (Voice over LTE (VoLTE)) operaattoreiden aikataulujen mukaisesti.
Enreach-DNA liittymien osalta VoLTE tuki valmistuu kesälomakauden 2022 jälkeen.
Mitä tehdä, mikäli mobiilipuhe ei toimi?
Yhdysvalloissa mobiilidata on edelleen tuettu AT&T sekä T-Mobil verkoissa. Vaikka T-Mobil sulkee 3G-verkkonsa, operaattorin 2G-verkko toimii edelleen mobiilipuheelle. Sekä mobiilidatalle että mobiilipuheelle tuettuja verkkoja ovat Indigo Wireless, Union Telephone ja Commnet.
Mikäli puhelin ei automaattisesti rekisteröidy mobiilipuhetta tukevan operaattorin verkkoon, on suositeltavaa hakea vierailijaverkko manuaalisesti. Suosittelemme T-Mobil verkon käyttöä.
Mobiilidata -yhteydellä voi myös soittaa erilaisilla sovelluksilla (esim. Whatsapp) internet-puheluita, jolloin puheluista veloitetaan tiedonsiirron hinta silloin, kun tiedonsiirtoon käytetään mobiiliverkkoa.
3G-verkkoja alas ajetaan myös muualla maailmalla. Matkustaessasi maailmalla kannattaa siis aina testata vaihtoehtoista vierailijaverkkoa, mikäli huomaat, että liittymässäsi toimii data, mutta ei puhe.