2 minuutin luku
3 tapaa, joilla Enreach parantaa asiakaspalvelua tekoälyllä
Oletko koskaan miettinyt, miten Enreach hyödyntää tekoälyä tehdäkseen asiakaskohtaamisista laadukkaampia, tehokkaampia ja henkilökohtaisempia?
Se selviää pian!
Tässä artikkelissa perehdymme kolmeen keskeiseen pilariin, jotka muodostavat tekoälystrategiamme perustan. Jokainen niistä on suunniteltu tekemään asiakaskohtaamisistasi tehokkaampia, oivaltavampia ja vaikuttavampia.
Miten tekoäly muuttaa asiakaspalvelua
Tekoäly ja automaatio muuttavat merkittävästi asiakaspalvelun toimintaympäristöä. Niiden avulla yritykset ovat voineet rakentaa asiakaspolut uudelleen ja luoda monia erilaisia kontaktipisteitä, jotka parantavat asiakaskokemusta. Samalla ne vähentävät toiminnan kustannuksia.
Tekoälyn avulla yritykset voivat tarjota ympärivuorokautista tukea, käsitellä useita asiakaskohtaamisia samanaikaisesti ja tarjota entistä yksilöllisempää asiakaspalvelua. Se mahdollistaa asiakasvuorovaikutuksen automatisoinnin ja kehittämisen, mikä tekee asiakaspalvelusta nopeampaa, sujuvampaa ja tehokkaampaa.
Keskusteleva tekoäly, chatbotit ja puheentunnistus mahdollistavat asiakkaiden vuorovaikutuksen digitaalisten, verkko- ja äänikanavien kautta tavalla, joka tuntuu luonnollisemmalta, ihmismäisemmältä ja intuitiivisemmalta.
Laadukkaan datan ja tietoturvan varmistaminen on ratkaisevan tärkeää tehokkaalle tekoälyn käyttöönotolle
Korkea datan laatu tekoälypohjaisessa asiakaspalvelussa varmistaa tarkan data-analyysin, tämä mahdollistaa luotettavan pohjan hyvälle vuorovaikutukselle. Vahva tietoturva suojaa arkaluonteista asiakastietoa, ylläpitäen luottamusta ja noudattaen säädöksiä.
Enreachin tekoälystrategian kolme keskeistä osa-aluetta
Enreach – johtavana integroitujen viestintäratkaisujen asiantuntijana – hyödyntää tekoälyä parantaakseen asiakaskokemuksia. Tähän kuuluu tekoälyominaisuuksien, kuten chatbottien, puheentunnistuksen, älykkään yhteydenottojen reitityksen ja koneoppimisen saumaton integrointi CRM-järjestelmiin ja maksualustoihin.
Enreachin tekoälystrategia rakentuu kolmen keskeisen pilarin varaan. Nämä osa-alueet yksinkertaistavat monimutkaisia prosesseja, varmistavat datan laadun ja turvallisuuden sekä parantavat asiakasvuorovaikutusta.
1. Tekoälypohjainen puheluiden transkriptio: tiedolla johtamisen perusta
Tekoälypohjainen puheluiden transkriptio muuttaa puheluiden aikana lausutut sanat tekstiksi tekoälyn avulla. Tämä teknologia on merkittävässä roolissa asiakasvuorovaikutusten kehittämisessä sekä yleisen asiakaskokemuksen parantamisessa.
Enreachin tekoälypohjaiset puhelutranskriptiot tarjoavat reaaliaikaisia yhteenvetoja, antaen yrityksille välittömän pääsyn asiakaskeskustelujen sisältöihin. Tämä toiminnallisuus auttaa valvomaan asiakaspalvelukeskusteluja, tunnistamaan esille nousevia ongelmia ja varmistamaan, että asiakkaat saavat korkeatasoista palvelua.
Transkriptioista voidaan ammentaa arvokasta tietoa liiketoiminnan kasvun kehittämiseen. Asiakaskeskustelujen analysointi paljastaa paitsi asiakkaiden tarpeet, mieltymykset ja kipupisteet, sekä auttaa kehittämään itse asiakasviestintää. Tätä tietoa voi käyttää tuotteiden, palveluiden ja markkinointistrategioiden optimointiin – näin yritykset voivat vastata suoraan asiakkaidensa todellisiin toiveisiin ja tarpeisiin.
2. Datan integrointi CRM-järjestelmiin: silta asiakasymmärrykseen
Kun tämä tekoälyn avulla transkriptoitu data integroidaan CRM-järjestelmiin, kuten Salesforceen ja Dynamics 365:een, avautuvat täysin uudet mahdollisuudet asiakasymmärrykseen ja personointiin.
Perinteiset muistiinpanot ja datan manuaalinen syöttäminen ovat historiaa. Tekoäly hoitaa raskaan työn litteroinnissa ja datan organisoinnissa, vapauttaen asiakaspalvelijat keskittymään merkityksellisempiin tehtäviin.
Tekoälyllä on tärkeä rooli myös älykkäässä kontaktien reitityksessä, kun se hyödyntää CRM-dataa ja asiakasymmärrystä. Tämä tehokas yhdistelmä mahdollistaa dynaamiset päätökset siitä, minne tulevat asiakaspuhelut ohjataan. Tekoälyn kanssa toimiva CRM-data varmistaa, että asiakkaat puhuvat oikean henkilön kanssa juuri oikeaan aikaan.
Myynnissä puheludatan tuominen CRM-työkaluihin muuttaa pelin täysin. Näitä työkaluja käyttämällä myyntitiimit voivat ennakoida asiakkaan mieltymyksiä ja käyttäytymistä yksityiskohtaisen asiakasdatan avulla. Tämä lähestymistapa tehostaa myynnin strategiaa ja parantaa konversioita. Esimerkiksi vakuutusyhtiöt voivat tunnistaa trendejä, kuten lisääntyneen kiinnostuksen sähköautojen vakuutuksia kohtaan, ja kehittää tämän perusteella tuotteitaan.
Asiakaspalvelussa tekoälyn litteroima data, joka integroidaan CRM-järjestelmiin, auttaa asiakaspalvelijoita ymmärtämään asiakkaiden haasteita paremmin ja ratkaisemaan niitä nopeasti. Tämä johtaa tyytyväisempiin asiakkaisiin, jotka saavat nopeampia ja tarkempia vastauksia.
Lisäksi puhelutranskriptiot tukevat vaatimustenmukaisuutta ja laadunvarmistusta. Jokainen puhelu voidaan tallentaa ja tarkistaa, mikä varmistaa, että yritykset toimivat säädösten mukaisesti. Oikeilla tekoälytyökaluilla ja kumppaneilla voidaan jopa piilottaa arkaluontoiset tiedot puhelutallenteista asiakkaiden yksityisyyden suojaamiseksi.
3. Keskusteleva tekoäly: asiakasvuorovaikutuksen tulevaisuus
Keskusteleva tekoäly muuttaa tapaa, jolla yritykset ovat vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa ja palvelevat heitä. Enreachilla keskusteleva tekoäly, mm. chatbotit, nostavat nämä keskustelut uudelle tasolle ja tarjoavat ripeää asiakaspalvelua.
Yksi esimerkki tästä on Taxibot – keskusteleva tekoälyratkaisu, jonka avulla käyttäjät voivat helposti varata taksin WhatsAppin kautta. Kun asiakas valitsee tämän vaihtoehdon ensimmäistä kertaa, hän saa WhatsApp-viestin, jossa on painike taksin varaamiseen. Jatkossa asiakas voi vain lähettää sanan "taksi" samaan WhatsApp-numeroon. WhatsApp-vuorovaikutus on nopea ja yksinkertainen, vaatien vain kaksi viestinvaihtoa. Taxibot toimii ympäri vuorokauden, vähentää puhelinpalvelun kuormitusta ja tarjoaa kätevän vaihtoehdon perinteisille taksinvarauspuheluille.
Johannes Ukkonen, Enreach for Enterprisesin teknologiajohtaja, korostaa teknologian laajempia mahdollisuuksia:
"Taxibot on vain yksi esimerkki siitä, mitä voimme saavuttaa tekoälypohjaisilla boteillamme. Olemme valmiita kehittämään myös monia muita sovelluksia, jotka muuttavat asiakaspalvelua ja asiakasvuorovaikutusta eri toimialoilla."
Tehosta jokaista keskustelua tekoälyn avulla
Hyödynnä tekoälyä asiakaspalvelussa Enreachin kumppanina
Tekoälyn hyödyntäminen asiakaspalvelussa voi tuoda omat haasteensa. Siksi Enreach haluaa tehdä siitä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta, jotta yrityksesi voi saavuttaa tavoitteensa – tehokkaan, turvallisen ja asiakaskeskeisen toiminnan. Ottamalla käyttöön tekoälyratkaisumme voit astua luottavaisin mielin liiketoiminnan viestinnän tulevaisuuteen ja hyödyntää teknologiaa vastataksesi asiakkaidesi muuttuviin odotuksiin.
Haluatko tietää lisää?
Lue meidän whitepaper "The Emergence of Automation and AI for Customer Service". Tämä kattava opas tekoälyn käyttöönottoon asiakaspalvelussa sisältää asiantuntijanäkemyksiä, menestyksekkäitä strategioita eurooppalaisilta yrityksiltä sekä käytännön vinkkejä. Valmistaudu tarjoamaan nopeampaa ja parempaa asiakaspalvelua vuonna 2025.
Kuukausittaisessa katsauksessamme tuomme sinulle ajankohtaiset uutiset ja tapahtumat AI:n, äänen ja datan maailmasta.